Ny kirkebok er tilgjengelig søkbar på Digitalarkivet

7. november 2019

Kilderegistreringsgruppa i laget er aktive. Stort sett hver torsdags kveld i vinterhalvåret jobber gruppa med avskrift av kirkebøker. Dataene blir sendt til Digitalarkivet der de legges ut slik at alle kan søke. Nå ble ministerialbok nr. 3 for Gausdal, 1758 - 1809, lagt ut. Før i år er det lagt ut to bøker og det ligger fortsatt to bøker til i kø for utgivelse hos Digitalarkivet.

Status for hvilke bøker som det jobbes med eller er ferdige finnes her.

Noen synes det er godt å arbeide med papirutgaver av kirkebøker og andre kilder. For de som er interesserte i det har historielaget laget papirutgaver av alle kirkebøkene vi er ferdige med. Bøkene blir bundet sammen med ringrygger og inneholder selve kirkehandlingene samt registre så det skal være lettere å lete. Ønsker noen å bestille papirutgaver kan det gjøres her.