Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Vedtekter

Tidslinje

Undergrupper

Arkiv

Bibliotek

Bokutvalg

Skulemuseum

Slekt

Ulsrud

Utvandring

Gausdal Historielag har som hovedformål å ta vare på og formidle bygdas historie. Til venstre ligger en link til lagets vedtekter. Lagets historie begynte i 1929, siden da har laget hatt sine opp- og nedturer. En kort tidslinje over lagets historie kan også finnes i menyen til venstre.

I dag er Gausdal Historielag et aktivt lag og hadde i 2019 ca 260 medlemmer. Historielaget leier lokaler i Ø.G. Prestegård som brukes til kontor og møtelokaler, bibliotek, arkiv og skulemuseum. I tillegg kommer Ulsrud gardsmuseum som er eid og drevet av laget.

Organisasjonsmessig er årsmøtet historielagets øverste organ. Der velges styret som står for den daglige driften av laget. Styret kan igjen sette ned grupper som har ansvar for sine spesielle felt og svarer til styret. Under linken kontakt oss i hovedmenyen ligger kontaktinfo for historielaget med styremedlemmer og gruppeledere. Til venstre ligger linker med litt info om gruppene i historielaget som er aktive nå.

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Logg inn