Årsmøte avholdt i Gausdal Historielag

31. mars 2012

Årsmøte avholdt i Gausdal Historielag

Gausdal Historielag avholdt årsmøte i Østre Gausdal Prestegard søndag 4. mars. 39 medlemmer møtte. Ola Fyksen forsetter som leder. Ny i styret er Sofie Ågot Aulstad fra Svatsum. Tor Kristian Nordvang ble gjenvalgt i styret og Ivar B. Blekastad ble utnevnt til æresmedlem. Det har vært et aktivt år og regnskapet viste et pent overskudd.

Ivar B. Blekastad har lagt ned et stort og nitidig arbeid i laget, spesielt med tilrettelegging og redaktøransvar for mange av lagets bokutgivelser. Sammen med Anders Austlid har Ivar også lagt ned en stor innsats ved å registrere det meste av lagets boksamling, som nå er på godt over 3000 bøker og hefter. Mye av lagets økonomi baserer seg på inntekter fra bokproduksjonen og dermed indirekte på Ivar og hans boknemnds utrettelige innsats. Ingvar Kalrud hadde frasagt seg gjenvalg og gikk ut av styret. men han fortsetter som medlem av kilderegistreringsgruppa. Han ble behørig takket av for sin insats av leder Ola Fyksen. Bjørn Kleiven, Ola Fjeldet og Finn Lund sto for det kulturelle innslaget. Kleiven leste dikt og Finn Lund og Ola Fjeldet hadde satt tone til noen av Bjørn Kleivens dikt, som de framførte. Det ble servert kaffe og biteti.